072-5400335 info@lumail.nl

Via een slecht of niet geïsoleerd dak gaat enorm veel warmte verloren. Uitstekende dakisolatie is dus goud waard. Maar wat heeft men precies nodig om bij de (na-)isolatie van een hellend dak tot een optimaal resultaat te komen? Heel wat verbouwers die willen investeren in hun dakisolatie zitten met deze vraag en vinden niet meteen een antwoord. Op de website van ISOVER, marktleider in isolatie met minerale wol, kan de consument vanaf nu op een heel eenvoudige manier berekenen welk en hoeveel materiaal er nodig is voor hun project. Een boodschappenlijstje en handige plaatsingstips krijgen ze er gratis bij.

 

Drie eenvoudige stappen

“Een goede online calculator moet nuttige info aanbieden, maar ook eenvoudig én gebruiksvriendelijk zijn. Daarom werken we met drie eenvoudige stappen”, stelt Annick Hulsman van ISOVER.

In de eerste stap duidt men met de hulp van handige pictogrammen aan welk type hellend dakmen heeft. In stap twee worden de afmetingen van het dak ingevoerd, én het aantal aanwezige dakvlakramen. Extra informatie over de dikten van de isolatielagen en het type Gyproc-plaat vervolledigt deze stap. Hoe preciezer de info hoe nauwkeuriger het resultaat uiteraard zal zijn. Dit resultaat krijgt men in stap drie te zien. Dankzij een overzichtelijke lijst van materialenbeschikt men over al het nodige om het hellend dak perfect te isoleren en luchtdicht af te werken.

ISOVER stelt telkens een totaaloplossing voor, bestaande uit verschillende componenten. Men komt niet alleen te weten hoeveel pakken isolatiemateriaal men nodig heeft, maar ook welke bijhorende accessoires. Denk maar aan een dampscherm, kleefband, een dichtingskit en de benodigde Suspentes Plagyp I (handige ophangsystemen uit gewapend composiet). Wie dat wenst kan hierna dit boodschappenlijstje in de mailbox ontvangen, inclusief technische fiches en een video met plaatsingstips.

De efficiëntste manier om energie te besparen

Wie het slim aanpakt, kan dankzij een verbeterde dakisolatie het warmteverlies van zijn woning tot 30% verminderen. Het is de eerste en meest efficiënte stap om energie, en dus ook kosten, te besparen. “Wij willen het voor de consument eenvoudiger maken om de stap te zetten”, concludeert Annick Hulsman.